ما مفتخریم که بیش از دو دهه در زمینه تولید و عرضه انواع فیلتر برای خودروهای سبک و سنگین، داخلی و خارجی و ماشین آلات صنعتی مشغول به فعالیت هستیم. مدیرت صحیح، آینده نگری، مشتری مداری، تنوع محصول، فن آوری پیشرفته و عرضه سریع محصولات این اعتماد به نفس را به ما می دهد که بتوانیم نیازهای بازار فیلتر کشور را برآورده نماییم. که در این راستا توانسته ایم از مدیران، کارمندان و کارکنان با تجربه برای محصولی با کیفیت جهانی و قابل رقابت با برندهای معتبر داخلی و خارجی بهره ببریم. ما معتقدیم با پشتکار، تلاش، افزایش روحیه همکاری در کار گروهی و سطح دانش، افق روشنی برای رشد و توسعه فعالیت خود ایجاد نماییم. گروه تولیدی صنعتی امان فیلتر به عنوان یکی از واحدهای پیشرو در صنعت فیلتر از بدو فعالیت تا کنون در راستای تحقق آرمان های متعالی خود با فعالیت روز افزون مرتبا نسبت به طراحی و تولید فیلترهای (روغن، هوا، سوخت و هیدرولیک برای انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین) هم سو با نیاز بازار اقدام نموده است. این شرکت در گذشته با نام تجاری ونو و تطهیران با ساخت فیلترهای المنتی و سوخت، کار خود را آغاز نموده و از سال 1376 با نام تجاری امان به کار خود ادامه داده است که اکنون با بیش از 150 پرسنل (تولیدی، مهندسی و اداری) و به کارگیری بهترین تجهیزات خطوط تولید در زمینه ماشین آلات (اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی) و استفاده از مواد اولیه مرغوب افتخار به تولید بیش از 300 نوع فیلتر را دارد. استراتژی سازمان تنوع بالای محصولات، فضای کاری مناسب، افزایش کیفیت مطابق با استاندارد ملی ایران در جهت رضایت مشتریان، افزایش تولید، سهم بیشتر در بازار داخلی و حضور فعال تر در بازارهای جهانی، جهت فروش محصولات می باشد. خط مشی کیفیت بدین منظور شرکت الگوی استاندارد ISO/TS16949:2009 , IMS:Integrated Management System رابرای دستیابی به این اهداف انتخاب و فعالیتهای زیر را با تمام توان دنبال مینماید: افزایش رضایت مشتری با استانداردهای تعریف شده و تحویل بموقع به مشتری. توسعه و ارتقاء سطح مهارت و تخصص کارکنان با بهره گیری از دوره های آموزشی. ایجاد فرهنگ بهبود مستمر در تمامی فعالیتها با ایجاد فرهنگ مشارکت کلیه کارکنان. ایجاد محیطی مناسب و ایمن جهت تولید محصولات . ایجاد انگیزه در پرسنل به همراه رعایت اصل احترام متقابل . تلاش در دستیابی به ضایعات صفر . کاهش هزینه های کیفی . از مهمترین استراتژی های سازمان تنوع بالای محصولات ،فضای کاری مناسب وافزایش کیفیت مطابق با استاندارد ملی ایران در جهت رضایت مشتریان و افزایش تولید و سهم بیشتر از بازار جهت فروش محصولات می باشد. قطعاً اجرای این تصمیم همفکری و همکاری در تمامی سطوح سازمان را طلب مینماید ؛ بنابراین کلیه کارکنان ملزم به اجرای وظایف محوله در راستای شرح وظایف مربوطه میباشند .این خط مشی در صورت نیازبا مشارکت کلیه همکاران بازنگری خواهد گردید .مدیر عامل مسؤل اصلی اجرای مفاد خط مشی بوده وازطریق انجام ممیزی داخلی در سازمان از حسن کارائی این نظام اطمینان حاصل می نماید .نماینده مدیریت مسؤل حسن اجرای موارد مشخص شده در خط مشی و نظام نامه کیفی می باشد . اهداف کلان کیفیت گروه تولیدی صنعتی امان فیلتر با هدف ایجاد ارزش ، آسایش ، اطمینان برای مشتریان ، محصولات خود را تولید و عرضه می نماید . اهداف کلان کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO/TS16949:2009, IMS و نیازمندیهای سازمان ، در پنج محور ذیل تنظیم شده که به عنوان مبنایی برای بازنگری فرآیندها و شاخص ها مورد استفاده قرار می گیرد : ارتقای سطح رضایت مشتریان بهبود مستمر فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت کاهش ضایعات ارتقای میزان رضایت کارکنان حرکت در جهت فعالیت اقتصادی کلیه مدیران و کارکنان سازمان متعهدند اهداف کلان ، فرآیندها و شاخص های سازمان را بازنگری نموده و جهت تحقق اهداف فوق ملزم به مشارکت و همکاری مؤثر با واحد کیفیت می باشند . اجرای سیستم مدیریت کیفیت گروه تولیدی صنعتی امان فیلتر به منظور حصول اطمینان از انطباق نیازمندی های تعیین شده ، ارتقا کیفیت و بهبود سیستم ها ، سیستم مدیریت کیفیت IMS:2008 را استقرار کرده و اقدام به اخذ گواهینامه IMS:2008 از شرکت BRS نموده است . همچنین در سال 1392 شرکت تولیدی صنعتی امان فیلتر در راستای حرکت آرمانی و سیاستهای از پیش تعیین شده، با مشارکت فراگیر کارکنان و کادر کارشناسی و مدیریت گواهینامه ISO/TS16949:2009, IMS را اخذ نموده است. تمرکز بر مشتری (مشتری گرایی ) در شرکت تولیدی امان فیلتر، مشتری گرایی یک اصل انکارناپذیر بوده و کلیه فعالیتها در جهت حمایت از مشتری و افزایش میزان رضایت مشتری انجام میشود . بعبارتی مشتری محور کلیه فعالیتهای سازمان را تشکیل میدهد . به همین دلیل و بر اساس این نوع نگرش ، مدیریت ارشد سازمان همواره می کوشد تا از طریق ایجاد شرایط مناسب و فراهم آوردن منابع لازم ، اطمینان حاصل نماید. اهدف کیفیتی مدیریت ارشد شرکت تولیدی امان فیلتر با همکاری مدیران و نماینده مدیریت با تکیه بر اهداف کیفیت و عملکردهای بلندمدت و کوتاه مدت ، طرح تجاری را تعیین نموده است . این طرح تجاری در دوره های مشخص شده مورد ارزیابی قرار میگیرد و اهداف مندرج در آن در جلسات بازنگری مدیریت مورد ارزیابی قرار میگیرد . مسئولیت اصلی طرح تجاری با مدیرعامل میباشد و اعم موارد مندرج در طرح تجاری شامل : مقدمه و معرفی سازمان، مأموریت، نیروی پیش برنده سازمان، مشتری گرایی، توانمندیها و ضعفها، فرصتها و تهدیدها، ماتریس SWOT ،عوامل کلیدی موفقیت، شناسایی بازار، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، منابع مالی، محیط زیست و موارد ایمنی و رضایت مشتریان و غیره می باشد. طرح ریزی سیستم مدیریت کیفیت طرح ریزی سیستم کیفیت شرکت تولیدی امان فیلتر به گونه ای انجام شده است که الزامات عمومی استاندارد ISO/TS16949:2009, IMS برآورده شده و نیز بستری مناسب برای تحقق یافتن اهداف کیفیتی سازمان فراهم آید . همچنین طرح ریزی این سیستم با این سیاست انجام شده است که هنگام برنامه ریزی و اعمال تغییرات لازم ، یکپارچگی این سیستم حفظ شود . مدیریت ارشد شرکت تولیدی امان فیلتر از طریق نظارت مستمر بر مراحل مختلف طراحی سیستم و نیز اخذ گزارشات متوالی از نماینده مدیریت ، اطمینان کافی را نسبت به طرح ریزی بهینه سیستم حاصل نموده و از کارایی آن مطمئن گردیده است منابع انسانی در شرکت تولیدی امان فیلتر، نحوه انتخاب کردن برای تصدق مشاغلی که عملکرد آنها بر کیفیت محصول موثر بوده ، با دقت فراوان صورت گرفته است . به عبارت دیگر کارکنانی که کارهای موثر بر کیفیت انجام می دهند ، از نظر تحصیلات ، آموزش ، مهارت و تجربه دارای شایستگی های لازم و تعیین شده هستند . برآورد نیروی انسانی درشرکت تولیدی امان فیلتر متناسب با حجم تولید، تجهیزات و طرحهای کنترلی مطابق برنامه ریزی و کنترل تولید برآورد نیروی انسانی این فعالیت انجام می گیرد. صلاحیت ( شایستگی ) آگاهی و آموزش در سیستم مدیریت کیفیت شرکت تولیدی امان فیلتر، شایستگی ها و صلاحیت های لازم برای کارکنانی که فعالیتهای موثر بر کیفیت را انجام می دهند مشخص گردیده تا همواره سطح کیفی اینگونه فعالیتها حفظ گردد . شرایط احراز هر شغل در قالب شرح شغل مربوطه مشخص شده است . از طریق جمع بندی این موارد می توان صلاحیت ها را نیز مشخص کرد . یکی دیگر از فرآیندهای بسیار مهم سیستم مدیریت کیفیت شرکت تولیدی امان فیلتر، فرآیند آموزش است این سازمان به آموزش نیروی انسانی خود توجهی خاص داشته و آن را در جهت افزایش سطح کیفی دانش و تجربه آنان بسیار مؤثر می داند . لذا فعالیتهای آموزش کارکنان بویژه کارکنان موثر بر کیفیت را به گونه ای سامان داده است که افراد واجد شرایط و آموزش دیده ، کارهای موثر بر کیفیت را مدیریت ( برنامه ریزی ) ، اجرا و تصدیق نمایند . در همین راستا و به منظور مشخص شدن آموزش های مورد نیاز ، نیازسنجی آموزشی انجام شده و بر اساس آن ، برنامه ریزی های لازم در جهت اجرای دوره های مورد نیاز انجام می پذیرد . همچنین به منظور سنجش میزان اثر بخشی دوره های برگزار شده ، در دوره های معین شده ارزیابی لازم انجام می شود و نتایج حاصله در سیاست های آتی واحد آموزش مد نظر قرار می گیرد .اثربخشی آموزش را می توان به روش های مختلفی از قبیل آزمونهای قبل و بعد از آموزش و ارزیابی عملکرد ، تعیین و اندازه گیری نمود. لازم به ذکر است که کلیه کارکنان موثر بر کیفیت در شرکت تولیدی امان فیلتر ، دارای پرونده سوابق آموزشی می باشند . بنابراین سوابق مرتبط با تحصیلات ، آموزش ها ، مهارت ها و تجارب پرسنل مادامی که در خدمت سازمان هستند ، در داخل این پرونده نگهداری می شود . شرکت تولیدی امان فیلتر اعتقاد دارد که چنانچه کارکنان از مفهوم و اهمیت فعالیتهایشان بطور دقیق آگاه بوده و از اثرات عملکرد خود بر میزان رضایت مشتری مطلع گردند ، قادر خواهند بود نقش خود را در جهت دستیابی سازمان اهداف کیفی تعیین شده به شکل مطلوب تری ایفا نمایند . به همین دلیل همواره سعی می شود در جریان جلسات و گردهمایی ها بر این موضوع تکیه شده و پرسنل در این خصوص توجیه گردند . نماینده مدیریت نیز در این راستا نقشی مهم بر عهده دارد. نماینده مدیریت سعی می نماید در جریان ملاقات حضوری پرسنل،اهمیت کار آنها را ( هر چند که در ظاهر ساده به نظر می رسد ) برایشان توضیح داده و تشریح نماید که چنانچه هر یک از آنها در انجام وظایف خود سهل انگاری نمایند ، چه خطراتی سازمان و محصول تولیدی آن را تهدید خواهد کرد . یکی دیگر از مسائلی که در راستای آگاهی پرسنل انجام شده ، نصب تابلوهایی است که شعارهایی کیفی محسوب می شوند . این تابلوها در اماکن عمومی نصب گردیده و نقش اطلاع رسانی را ایفا می کنند . آموزش کلیه کارکنان در تمام سطوح سازمان که با توجه به الزامات مشتری وظایف خاصی بر عهده دارند. مثل بکارگیری داده های حاصل از محاسبات ، صلاحیتشان مورد تایید قرار می گیرد و مطابق رویه آموزش و رویه منابع انسانی نیازهای آموزشی کلیه افراد تأثیر گذار بر کیفیت تعیین شده است. آموزش حین کار افرادی که در بدو استخدام وارد سازمان می شوند طی آموزشهای توجیهی که در استاندارد آموزشی مربوطه آورده شده است بطور کلی با عملکرد سیستم ، محصول و فرایند آشنا می شوند . در این رابطه مدیریت هر واحد جهت آموزش از مدرسان تعیین شده استفاده می نماید . در پایان دوره توسط مدرس درصورت نیاز آزمون از فرد جدید انجام می گیرد . در صورتی که فردی در سازمان بخواهد در یک پست دیگر فعالیت داشته باشد آموزشهای حین کار توسط واحد مربوطه بصورت یک آموزش چند ساعته به فرد ارائه می گردد و پس از آن در صورت نیاز یک آزمون از فرد نامبرده توسط مدرس انجام میگیرد . انگیزش و ارتقاء کارکنان در جهت افزایش راندمان کمی و کیفی پرسنل و نیل به اهداف کیفیت و ایجاد بهبودهای مستمر، مدیریت سازمان یک سیستم انگیزش را مدون نموده است که مطابق دستورالعمل ارزیابی و تعیین جایزه پیشنهادات و آیین نامه انضباطی پرسنل انجام می گردد . زیر ساخت بدیهی است که انجام هر فعالیت تولیدی یا خدماتی ، به امکانات و وسایلی نیاز دارد که بدون وجود آنها ، انجام آن فعالیت میسر نخواهد بود . با عنایت به این موقعیت مهم ، شرکت تولیدی امان فیلتر به منظور تولید محصولاتی مطابق با نیازهای مشتریان و با هدف ارائه خدماتی مطلوب به آنها ، امکانات مورد نیاز را شناسایی نموده و در حد لازم و کافی این منابع را تامین نموده است . از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد : سالن ، سوله ، ساختمان ، محیط های کاری و تسهیلات مربوطه (فضای تولید در حدود 4000 متر مربع، فضای اداری در حدود 500 متر مربع، فضای انبارش در حدود 1500 متر مربع) ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ، انبارها و تجهیزات بسته بندی خدمات پشتیبانی نظیر تجهیزات حمل و نقل و ارتباطات همچنین به منظور استمرار قابلیت تولید و آماده به کار نگهداشتن امکانات تولید و بسته بندی، فعالیتهای نگهداری و تعمیرات بر اساس یک رویه مشخص انجام می شود . طرح ریزی کارخانه ، تسهیلات و تجهیزات در جهت ارزیابی طرح فعلی کارخانه و توسعه کارخانه از تیم CFT استفاده می گردد . در خلال طرح ریزی کیفیت محصول ، تهیه فلوچارت فرآیند و طرح کنترل ، تیم CFT بر اساس : مسیرهای تعیین شده برای حرکت مواد و تجهیزات حمل و نقل ابعاد دستگاهها و فضاهای کاری تخصیص داده شده بهینه سازی حرکت قطعات بین ایستگاههای کاری بر اساس ضرایب وزنی ، جرم ، مسافت و ... اقدام به بازنگری و بهینه سازی جانمایی تجهیزات نموده و عملیات و فرآیندها را از لحاظ طرح کلی ، عملیات اتوماسیون ، ارگونومی و فاکتورهای انسانی مورد بررسی و بهینه سازی قرار می دهد . در صورت تغییر حجم قراردادها یا عقد قرارداد برای تولید محصولات جدید در صورت نیازطرح جانمایی مورد بازنگری قرار می گیرد . طرح های اقتضایی مدیریت شرکت تولیدی امان فیلتر، آمادگی لازم را جهت برخورد با موارد اضطراری که توانایی بالقوه توقف تولید را دارند ، حفظ کرده و جایگزین های لازم جهت افراد ، ماشین آلات و تجهیزات کلیدی وهمچنین برگشتی از عرصه مصرف را در نظر گرفته است تا نیازمندیهای مشتری در این شرایط تامین گردد ضمن اینکه یک قرارداد با شرکت همکار جهت تولید قطعات مورد نیاز سازمان در شرایط بحرانی منعقد می گردد . محیط کار متن استاندارد ، صراحتاً به این موضوع اشاره دارد که سازمان موظف است محیط کار مناسبی را جهت حصول انطباق با نیازمندیهای محصول تعیین نموده و ایجاد نماید . پیاده شدن سیستم ISO/TS 16949:2009, IMS در این سازمان باعث گردیده که محیط مناسبی فراهم گردیده و کلیه اماکن کاری از شرایط مطلوبی برخوردار باشند . ایمنی کارکنان به منظور دستیابی به کیفیت محصول مدیریت شرکت تولیدی امان فیلتر در جهت ایمنی کارکنان منابع لازم همچون: کفش ، عینک ، دستکش ، کپسول آتش را فراهم نموده است . پرسنل موظفند از تجهیزات ، جهت تولید و یا خدمات مرتبط با تولید استفاده نمایند . چنانچه محصول تولیدی دارای ویژگیهای ایمنی باشد ، آگاه سازی کافی از جنبه های ایمنی محصول یا فرآیند به طرق مناسب جهت اپراتورها ، بازرسین و مسئولین مربوطه در داخل سازمان صورت می پذیرد به نوعی که اطمینان کافی از توجه کارکنان مرتبط با این موارد حاصل گردد. در شرکت تولیدی امان فیلتر در جهت کاهش ریسکهای بالقوه کارکنان ، مشتریان ، استفاده کنندگان ، اقدامات لازم صورت پذیرفته و کاهش این ریسکها جزء اهداف سازمان میباشد . پاکیزگی محیط کار با دیدگاه 5S و تشریح این سیستم در سازمان، مدیریت سازمان نظافت و رعایت نظم را برای کلیه واحدها الزام نموده است .که در این خصوص دستورالعمل با همین نام دستورالعمل5S تدوین شده است. تعیین نیازمندیها و الزامات مرتبط با محصول هنگام طراحی سیستم مدیریت کیفیت شرکت تولیدی امان فیلتر، موارد زیر مورد توجه قرار می گیرد و بطور مشخص تعیین گردیده اند نیازمندیهایی که توسط مشتری تعیین شده اند ، ثبت گردیده و مشخص می گردند . الزامات مربوط به تحویل (نظیر زمان و مکان تحویل) از جمله این الزامات هستند . الزامات تعیین شده برای محصولات تولیدی سازمان ، تنها به الزامات و نیازمندیهای تصریحی (آشکار ) مشتریان محدود نمی گردند بلکه حتی الزاماتی نیز که توسط مشتریان بیان نشده اند ، بدلیل آنکه برای مصرف مشخص شده یا مورد نظر، ضروری تشخیص داده شده اند بعنوان الزامات محصولات تولیدی مد نظر قرار گرفته می شوند . استقرار سیستم ISO/TS 16949:2009, IMS در شرکت تولیدی امان فیلتر، دقیقاً در راستای برآورده ساختن همین هدف انجام شده است . با این وجود می توان گفت که الزامات تعیین شده برای محصولات تولیدی شرکت تولیدی امان فیلتر، اغلب مربوط به الزامات تصریحی و تلویحی می باشد. مقررات ، قوانین و الزامات قانونی و دولتی در خصوص برخی از شاخه های صنعت از جمله صنایع خودروسازی بسیار جدی و سختگیرانه است . محصولات تولیدی شرکت تولیدی امان فیلتر نیز تحت شرایطی تولید می گردند تا بتوانند الزامات قانونی و دولتی را برآورده سازند .با توجه به اینکه محصولات تولیدی شرکت دارای استاندارد اجباری به شماره 2525 میباشد لذا اینگونه الزامات در قالب مستندات کیفی سیستم طراحی شده بویژه مستندات استفاده در واحد کنترل کیفیت و تولید ، دقیقاً مشخص گردیده اند . این الزامات عبارتند از تمام الزامات دولتی ، ایمنی ، زیست محیطی که بر انبارش ، جابجایی ، بازیافت، معدوم سازی یا تعیین تکلیف مواد حاکم است ارتباطات با مشتری در شرکت تولیدی امان فیلتر، حفظ و گسترش ارتباط با مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است . چراکه همه فعالیتها با هدف جلب رضایت مشتری انجام میشوند ، بطوریکه میتوان این سازمان را یکی از سازمان های مشتری محور نامید . برای تشریح دقیقتر موضوع باید اشاره کرد که در قالب سیستم کیفیت ، ترتیبات و مکانیزم های موثری برای برقراری ارتباط با مشتریان در موارد ذیل تعیین و به اجرا در آمده است . اطلاعات محصول: مطابق لیست مرجع ارتباط با مشتریان هرگونه اطلاعات در رابطه با محصول با افراد مرتبط مشتری کسب می شود . انجام امور مربوط به درخواستها ، قرارداد ها یا سفارش ها و اصلاحیه های مربوطه چگونگی دریافت سفارش از مشتریان و نیز نحوه بازنگری قراردادها و سفارشات واصله در رویه بازنگری قرارداد تشریح گردیده است . همچنین در این رویه به نحوه بررسی و پذیرش تغییراتی که به عنوان اصلاحیه قرارداد یا سفارش اولیه مطرح می گردند نیز اشاره شده است . بازخوردهای مشتریان از جمله شکایات مشتریان مطابق دستورالعمل بررسی شکایات مشتریان موضوعی که مسئولین سازمان ، همواره به دنبال آن هستند آن است که از نظرات مشتریان نسبت به کیفیت محصولات تولیدی و نحوه سرویس دهی سازمان آگاه شوند . بدین منظور لازم است که نظرات و شکایات مشتریان مورد توجه قرار گیرد . به منظور اطلاع یافتن از نظرات مشتریان درخصوص کیفیت محصولات این سازمان ، در شرکت تولیدی امان فیلتر روشهای مختلفی بکار گرفته میشود . توزیع پرسشنامه و سپس بررسی و تجزیه و تحلیل مندرجات آنها یکی از عمده ترین این روشهاست که در راستای کسب اطلاع از نظرات مشتریان انجام میشود . همچنین به منظور جلب رضایت بیشتر مشتریان ، مکانیزمی در درون سیستم کیفیت جهت بررسی و رسیدگی به شکایات و نظرات مشتریان تعریف شده است تا از آن طریق ، کلیه گزارشات دریافتی از مشتریان ، که مبین شکایات و نظرات منفی آنها نسبت به کیفیت محصولات یا نحوه سرویس دهی سازمان است ، ثبت گردیده و پس از جستجوی دلایل بروز مشکل و ریشه یابی موضوع ، اقدامات اصلاحی لازم در جهت رفع مشکل گزارش شده انجام شود . فرآیند خرید بدون شک خرید بهینه از جمله مهمترین شروط دستیابی به محصول با کیفیت است . این واقعیت در شرکت تولیدی امان فیلتر بخوبی درک شده و همواره سعی میگردد هنگام خرید اقلام مؤثر بر کیفیت ، از بهترین و مناسب ترین کالاها یا خدمات ممکن استفاده شود . روش اجرایی خرید و تدارکات ، بخشی از سیستم مدیریت کیفیت که به فرایند خرید مرتبط میباشد ، به گونه ای طراحی شده تا همواره از مطابقت کالای خریداری شده با الزامات و نیازمندی های تعیین شده برای خرید ، اطمینان حاصل گردد . نوع و گستره کنترلهایی که نسبت به تأمین کنندگان مختلف و اقلام خریداری شده از آنان اعمال میشود با یکدیگر متفاوت است ، چرا که شدت این کنترل ها به میزان تأثیری که کالای خریداری شده بر فرایند تحقق محصول و نیز کیفیت محصول نهایی خواهد داشت ، بستگی دارد. به منظور ارزیابی تأمین کنندگان مختلف و انتخاب بهترین آنها ، لازم است که توانایی آنان در تامین کالای منطبق با نیازمندی های سازمان ،مدنظر قرار گیرد.بدین منظور دستورالعمل هایی تحت عنوان دستورالعمل های ارزیابی تامین کنندگان تهیه و تدوین گردیده است . در این مدارک ، معیارهای ارزیابی تامین کنندگان بطور دقیق مشخص گردیده و مکانیزم مشخصی جهت ارزیابی مجدد تامین کنندگان تعریف شده است . تصدیق محصول خریداری شده سیستم مدیریت کیفیت در شرکت تولیدی امان فیلتر به گونه ای طراحی شده است تا کلیه اقلام خریداری شده ، قبل از مصرف مورد تست و آزمون قرار گیرند و تأییدیه های کیفی لازم را اخذ نمایند. بعبارتی ضروریست که بازرسی ها و سایر اقدامات تعیین شده انجام گیرند تا اطمینان حاصل گردد که محصول خریداری شده ، الزامات مشخص شده برای خرید را برآورده می سازد. الزامات آزمایشگاه آزمایشگاه داخلی تست های مورد نیاز مطابق استانداردشماره2525 مطابق انجام میگیرد .و در خصوص کالیبراسیون تجهیزات کنترلی از آزمایشگاههای خارجی استفاده می شود . شرکت تولیدی امان فیلتر ابزار و روشهایی برای انجام آزمون و کنترلهای مربوط به ایمنی و مقررات قانونی مطابق درخواست مشتری در صورت موضوعیت داشتن آن مهیا و بکار می گیرد. آزمایشگاه خارجی شرکت تولیدی امان فیلترجهت آزمایشهای خارجی از لیست آزمایشگاههای مورد تأیید که دارای گواهینامه ISO/IEC17025 و یا آزمایشگاههایی که دارای تأییدیه اداره استاندارد می باشند ، استفاده می نماید. این مورد جهت آزمایشگاههای کالیبراسیون هم کاربرد دارد. جهت انجام آزمایشات تاییدیه اداره استاندارد در زمینه دامنه مشمول آزمایشات اخذ میگردد . کنترل محصول نامنطبق محصول نامنطبق محصولی است که به هر دلیل با نیازهای از پیش تعریف شده ، مطابقت ندارد . میزان عدم تطابق و مغایرت می تواند جزئی و یا قابل توجه باشد . محصول در کلیه مراحل پدید آوری ( ماده اولیه ، محصول در حال ساخت و محصول نهایی ) مورد بازرسی و آزمون قرار می گیرد و چنانچه نتایج حاصله ، عدم انطباقی را نشان دهد ، محصول نامنطبق مشخص ، شناسایی و جدا سازی و توسط افراد مجاز تعیین تکلیف می گردد . با توجه به ماهیت محصولات شرکت تولیدی امان فیلتر در هر یک از مراحل سه گانه فوق ، چند حالت برای تعیین تکلیف محصول نامنطبق محتمل است که جزئیات آن در رویه کنترل محصول نامنطبق آمده است . سوابق مربوط به این اقدامات نیز به مدت لازم نگهداری می گردد . در ضمن هنگامی که محصولات نامنطبق دوباره کاری می شوند ، آن محصولات مورد بازرسی و تایید مجدد قرار می گیرند تا از انطباق آنها با نیازمندیهای تعیین شده اطمینان حاصل شود . همچنین زمانیکه محصولات نامنطبق پس از ارسال آن یا شروع به استفاده از آنها مورد شناسایی قرار گرفت ، بلافاصله اقدامات مناسب در خصوص جداسازی، دوباره کاری و جایگزینی در ارتباط با محصولات تولید شده با شرایط مشابه در موارد زیر انجام می شود: - محصولات در حال ارسال به مشتری - محصولات موجود در کارخانه مشتری