موسسه فنی شاهرخی توانایی ارائه محصول ترمینال حجم متغیر گرد را دارد. مهمترین هدف ساختمانها همواره فراهم کردن سر پناهی دربرابر آفتاب, باد, سرما و باران است. طرحهای قدیمی نسبتا ساده بودند و با ملاحظهشرایط محیطی درنظرگرفته می شدند. باتوجه به فضای داخلی، سرمای ساختمان ازطریقتهویه طبیعی فراهم می شد و گرمایش اضافی نیز امکان پذیر بود. سازنده و ساکن اغلبیک نفر بودند و این بدان معنی است که آرامش فرد از اهمیت بسزایی برخوردار بود. در اواخر قرن نوزدهم تکنولوژی ساخت ساختمانهای جدید معرفی شد. این تکنولوژی جدید و مصالحی نظیر فولاد، طراحیساختمانهای مستحکم تری را امکان پذیر ساخت. نوررسانی و هوارسانی مصنوعی فضای داخلیساختمان را به مقدار زیادی مستقل از شرایط جوی ساخت. افزایش پیچیدگیهای تکنولوژیکی و ابعاد ساختمانهای جدید منجر به تخصصی شدن صنعت ساختمان گشت. نتیجه ای که حاصل شداین بود که ساختمانها صرفا بر اساس نیاز ساکنان ساخته نشده، بلکه اهداف وسیع تریبرای آنها در نظر گرفته می شود. اکثر افراد بیشتر وقت خود را درفضای داخلی ساختمان و اغلب در فضاهای مشترک می گذرانند. با پیدایش سیستمهای کنترل محیطی مکانیکی و افزایش کنترل بر روی هوای فضای داخلی ساختمان انتظار ساکنان برایآسایش حرارتی هوای داخل ساختمان بیشتر شده است. با در نظر گرفتن این واقعیت کهشرایط آسایش حرارتی در محوطه یک ساختمان برای هر فرد خاص به دامنه ناچیزی محدود میشود و این دامنه برای هر فرد متفاوت است، برآوردن این انتظارات کمی سختتر به نظرمی رسد. علیرغم وجود سیستمهای کنترلمحیطی گسترده در ساختمانها، نارضایتی درخصوص جریان هوای فضای داخل ساختمان هنوزمرسوم است. علاوه بر آسایش حرارتی، کیفیت هوای داخلی ساختمان نیز مورد بحث میباشد. این مساله از بحران انرژی در اوایل دهه 1970 نشات می گیرد. از هنگامی کهصرفه جویی در مصرف انرژی به تمامی نیازهای دیگر برتری یافت، درست از آن زمان بهبعد بود که نماهای ساختمان بهتر عایق بندی گشت و از نشت هوا جلوگیری به عمل آمد. تهویه مرکزی جایگزین تهویه مکانیکی محلی یا طبیعی شد. میزان جریان هوا نیز کاهشیافت. سیستم تهویه مرکزی کنترل شده با میزان هوارسانی کم، نگهداری شرایط قابل قبولرا برای ساکنین دشوارتر می سازد. هوای تازه نمی تواند مستقیما برای ساکنان فراهمشود. علاوه بر این، اصلاح شرایط از طریق تهویه طبیعی (برای مثال بازکردن پنجره )به علت هوابندی نمای ساختمان بیش از این امکان پذیر نیست. نتیجه هوا بندی مناسب و کاهشهوای تازه در ساختمان موجب بالا بردن گازهای خروجی از مصالح جدید (نظیر عایقهایپشم سنگ به کار رفته در دیواره های ساختمانهای جدید)، مبلمان و محصولات پاک کننده شده بود و پی آمد آن بروز مشکلاتی در خصوص سلامت ساکنان بود. علیرغم تلاشهای انجامشده در سالهای اخیر جهت بهبود کیفیت فضای داخلی ساختمان، مطالعه بر روی کیفیت هوایداخل ساختمان در سال 1998در اروپا که در 56 ساختمان اداری در 9کشور انجام شده نشان دادکه 20درصد از ساکنان از محیط داخلی ساختمان ناراضی هستند. اهمیت نگهداری فضای مساعدساختمان وقتی آشکار می شود که در نظر بگیریم در هر اقتصاد مدرن بخش عمده ای ازتولید ناخالص ملی (GNP) توسطافرادی بدست می آید که در ساختمان های اداری مشغول به کار هستند. از نظر اهمیتآسایش حرارتی و کیفییت هوای داخلی ساختمان، دستیابی به شرایط محیطی قابل قبول درفضای یکنواخت ساختمانها بر آسایش حرارتی افراد ترجیح دارد. به منظور تمرکز بیشتربر روی ساکنان به جای اتاق و یا ساختمان، به دانش کافی در خصوص الگوی جریانهوای داخلی ساختمان نیاز است. دفعات تعویض هوا و توصیف شرایط ورودی و خروجیاطلاعات کافی را در خصوص آسایش حرارتی و کیفیت هوا برای ساکنان فراهم نمی کند.اتاق و یا ساختمان نمی تواند بیش از این به عنوان یک منطقه مجزا در نظر گرفته شود.W.H.Carrier یکیاز بنیان گذاران سیستمهای تهویه مطبوع این مساله را چنین عنوان می کنند :درهیچ سیستم تهویه مطبوعی مهمتر از شکل توزیع هوای آنوجود ندارد. با توجه به آگاهی از اهمیتالگوی هوای داخل ساختمان، ابزارها باید ویژگیهای جریان را در مرحله اولیه طراحی تعیینو پیش بینی کنند. این مهم در ادامه توضیح داده شده است. شیوه های هوارسانی تعداد ترکیب بندیهای جریان هوایداخلی ساختمان بسیار زیاد است. انتخاب استراتژی مناسب برای تهویه اتاق بهفاکتورهای متعددی از جمله کارکرد ساختمان بستگی دارد. این تحقیق بر روی تهویه مکانیکیدر یک اتاق خالی تمرکز دارد. دواصل اساسی برای تهویه مکانیکی یک اتاق عبارت از: - جریان اختلاطی ( Mixing Flow ) - جریان جابه جایی ( Displacement Flow ) جریان اختلاطی به این معنی استکه هوای تازه داخل اتاق با سرعت نسبتا بالایی تغذیه می شود. جت هوای تغذیه در داخلاتاق موجب اختلاط شدید هوای اتاق می شود. در نتیجه درجه حرارت و غلظت آلاینده ازثبات لازم برخوردار خواهند شد. از زمان پیدایش تهویه مکانیکی جریان اختلاطیمهمترین اصل تهویه بوده است.در جریان جابه جایی هوای نسبتاتمیز و خنک در سطح زمین با سرعت کم تغذیه میشود. هوا از پایین ترین بخش اتاق دراثر جریان همرفتی ایجاد شده توسط منابع گرمایی داخل اتاق به طرف سقف منتقل شده وسپس دوباره به پایین جریان پیدا می کند. سرعت هوا در اتاق بسیار پایین است. ویژگیبارز جریان جابه جایی، لایه بندی جریان و تقسیم اتاق به دو ناحیه است. گرادیان دما و غلظت آلاینده بین لایه زیرین هوای نسبتا تازه و تمیز و لایه فوقانی هوای نسبتاگرم و آلوده وجود دارد. این نوع تهویه تنها در فضاهای خنک قابل اجرا است. اینپدیده در اوایل دهه80 برای محیطهای اداری به پیشنهاد شد. در مجموع، یک سیستم تهویه مطبوع به مقدار مشخصی هوای تغذیه نیاز دارد تا ترکیب درستی از رطوبت و دما را داخل یکمنطقه تامین نماید. به طور کلی عملکرد یک سیستم به دو عامل زیر بستگی دارد : 1- مقدار هوای تغذیه 2- دمای هوای تغذیه برای تامین گرمایش و سرمایش یکفضا، ترکیب این دو عامل به صورتهای مختلفی امکان پذیر است : 1- سیستمهای دما متغییر( CAV ) 2- سیستمهای حجم هوایمتغییر( VAV ) 3- سیستمهای دما متغییر -حجم متغییر ( VAV-CAV ) سیستم تک منطقه ای (Single Zone) اولین سیستم های مورد استفاده،سیستم های تک منطقه ای بودند. در این سیستم ها، ساختمانها به صورت یک منطقهیکپارچه در نظر گرفته می شدند و سیستمهای تهویه، هوا را از یک واحد هوارسان مرکزیبا حجم ثابت و دمای متغیر دریافت نموده و هوای تغذیه اولیه را مطبوع و به فضاهاارسال می نمود. سیستمهای تک منطقه ای، هنوز درساختمان های تجاری کوچک و مسکونی، استفاده می شود. سیستم تک منطقه ای در یکساختمان کوچک، موثر است زیرا تلفات حرارت و دریافت حرارت برای مناطق مختلف آن،تفاوت زیادی ندارند. سیستم چند منطقه ای(Multi Zone) سیستمهای چند منطقه ای اولینسیستمهایی بودند که برای تامین نیازهای متغیر مناطق مختلف طراحی شده بود. اینسیستم همچنین دارای کانال هوای تغذیه مجزا برای هر منطقه از یک ساختمان است. در هرسیستم هوارسانی مرکزی، یک کویل سرمایش و یک کویل گرمایش در نظر گرفته شده است. هردو کویل در یک زمان و به صورت یکسان، عمل می کنند. دمپرهایی که بعد از کویل هاتعبیه شده اند، هوای ورودی سرد و گرم را با هم مخلوط می کنند تا دمای مورد نیاز رابرای هر منطقه تامین کنند.از آنجا که سیستمهای چند منطقهای، انرژی بسیار زیادی - برای سرمایش و گرمایش همزمان هوا- به هدر می دهندمدت زیادی مورد استفاده قرار نگرفتند. سیستمهای دو کاناله این سیستمها، دو کانالتغذیه مجزا از سیستم تهویه مرکزی به پایانه های خروجی هر فضا دارد.یکی از کانالهاهوای سرد و کانال دیگر، هوای گرم را فراهم می کند. در این سیستم نیز کویل هایسرمایش و گرمایش، مانند سیستم چند منطقه ای، به صورت همزمان عمل می کنند. هوای گرم و هوای سرد به وسیله دمپرهای هر کانال در هر منطقه ترکیب می شوند تا دمای هوایمورد نیاز درآن منطقه حاصل شود. این سیستم نیز انرژی بسیار زیادی مصرف می کند( بهدلیل مقابله هوای سرد وگرم ). به همین علت سیستم دو کاناله که هوای سرد وگرم را بایکدیگر مخلوط می کند،در حال حاضر ممنوع شده است. از طرفی کانال سرد معمولا به هوایتغذیه بیشتری نیاز دارد. این موضوع به جریان کمتر در کانال گرم در همان زمان و درنتیجه فشار استاتیک بالاتر در کانال گرم منجر میشود. زمانی که یک منطقه نیاز بهگرمایشداشته باشد، فشار استاتیک بالا در کانال گرم، منجر به ایجاد دبی بالا می شودکه کوران هوا و سطح صدای بالا را در مناطق به وجود می آورد. سیستمهای حجم هوای متغییر(VAV) یک سیستم حجم هوای متغییر نوعیاز سیستم توزیع هواست که حجم هوای ورودی را متناسب با بار حرارتی فضا، برای حفظ یکپارامتر تعیین شده ( معمولا دما ) در یک محدوده مشخص تغییر می دهد. در نتیجه اینتغییر حجم دور فن نیز تغییر می کند. در مقابل یک سیستم حجم هوای ثابت( CAV )، دمای هوای ورودی را برای حفظ دمایهوای فضای مورد تهویه در یک نقطه مشخص تغییر می دهد. این سیستمها برای افزایش کارایی انرژی ایجاد شده اند تا بتوانند نیازهای گرمایش وسرمایش مناطق مختلف یکساختمان را برطرف کنند. یک منطقه می تواند یک اتاق یا مجموعه ای از اتاق ها باشدکهویژگی تلفات حرارتی و دریافت حرارتی یکسانی دارند. سیستم های VAV در مقایسه با سایر سیستمها می توانند بیش از30% هزینه های انرژی را کاهش دهند. در نتیجه عملکرد آن ها اقتصادی است. کانالاصلی، برای یک سیستم VAV فقطسرمایش را فراهم می کند. این هوا، هوای اولیه نامیده می شود. ترموستات های اتاق،مقدار هوای اولیه ای را که از میان دمپرهای هر منطقه، به مناطق مختلف ارسال میشود، کنترل می کنند. این دمپرها، حجم هوای هر منطقه را بر حسب نیازهای سرمایشتغییر می دهند. مزایای سیستم هایVAVدرمقایسه با سیستم هایCAV -کاهش مصرف انرژی فن وقتی هوایورودی کاهش می یابد. -کنترل بهتر بر روی هر ناحیه. -کاهش هزینه های ساخت. -قابلیت خود بالانسی نواحی توزیع هوا. -تسهیل در جابجایی ترمینالهای خروجی هوا و فضای دستگاههای توزیع کنندهدر توسعه فضا در آینده و یا تغییر کاربری. معایب سیستم هایVAVدرمقایسه با سیستم هایCAV · تهویه ناکافی هوای آزاد بیرون وقتی جریان هوای ورودی کاهش می یابد. · ساختار پیچیده تر سیستم و کنترل آن، طراحی، نصب، عملکرد و نگهداریمشکلتر. سیستم های VAV در سیستمهای تهویه ای که بار حرارتی فضا بهطور قابل ملاحظه ای در حال تغییر هستند کاربرد فراوانی دارند، به نحوی که در انرژیمصرفی فن صرفه جویی نماید. این سیستمها بعد از بحران انرژی در سال1973شهرت یافتندو امروزه به نحو بسیار زیادی در ساختمانهای تجاری برزگ در دنیا استفاده می شود. انواع سیستمهایVAV اغلب ساختمانهای متوسط و بزرگنیاز به سیستم های چند ناحیه ای ( Multi zone ) دارند اما هنوز هم بسیاری از استادیوم ها، کارخانه ها، ساختمانهای مسکونی و فروشگاهها از سیستم های تک ناحیه ای (Singlezone ) استفادهمی کنند. سیستم های VAV متداول مورد استفاده می توانند به انواعزیر دسته بندی می شوند: 1.سیستم VAVتک تاحیه ای( Single zone ) 2.سیستم سرمایش VAV 3.سیستم بازگرمایش VAV 4.سیستم VAV دو کاناله 5.سیستم VAV فن دار اخیرا یک نوع از سیستم های VAV به نام سیستم Variable diffuser توسعهپیدا کرده اند. در این سیستمها شکاف خروجی هر دیفیوزر می تواند تغییر کند. وقتیحجم هوا تغییر می کند سرعت تخلیه ثابت می ماند و طول پرتاب از دیفیوزر بالاتر ازمقدار بحرانی نگه داشته می شود. برای یک انتخاب مناسب، ارزیابیداده ها و آزمایشات بیشتری مورد نیاز است. وضعیت فضاها در ساختمانها عمدتابه دو دسته تقسیم می شوند: 1-نواحی احاطهکننده( Perimeter zone ). جایی که دیوارهای خارجی، پشت بامها، سقف هاو پنجره ها وجود دارند و بار حرارتی فضا متغییر و وابسته به گرمای خورشیدی، اختلافدمای خارج و داخل و بارهای خارجی می باشد. 2- نواحی داخلی( Interior zone ). جایی که بارهای حرارتی فضا عمدتا بارهای داخلی هستند. در ناحیه داخلی سیستم تهویه هوا در تابستان و زمستان به استثنای گرمایش صبحگاهی اغلب به منظور سرمایش مورد استفاده قرار می گیرد. ترمینالهایVAV برای کنترل بهتر هوای ثانویه ایکه به هر منطقه وارد می شود، ترمینالهایVAVساخته شدند. یک ترمینال خروجی،جعبه فلزی کوچکی است که وضعیت آن در کانال هوای تغذیه، درست قبل از خروجی هر منطقهمی باشد. ترمینال خروجی، جعبه VAVو یا جعبه خروجی نیزنامیده می شود. هرجعبه خروجی، هوای اولیه را واحدهوارسان مرکزی در همان دما دریافت می کند. هر جعبه خروجی شامل یک دمپر هوای اولیه است که وضعیت آن طبق سیگنال های سیستم کنترل خودکار، تنظیم تدریجی می شود (یک دمپرتدریجی ،فقط باز یا فقط بسته نیست، بلکه در هر وضعیتی نیز می تواند باشد). دمپرهوای اولیه، حجم هوای اولیه ای را که به ترمینال خروجی ارسال شود، مطابق نیازفضاها ، تنظیم تدریجی می کند. این، همان حجم هوای ثانویه نیز هست که به آن فضاهاارسال می شود. در ساده ترین شکل، پایانهVAV فقط سرمایش را فراهم می کند. معمولا فضاهایواقع در هسته مرکزی، نیاز به گرمایش ندارند و اتاق های بیرونی نیز با استفاده ازوسایل دیگر گرم می شوند. پایانه های دیگر ممکن است شامل یک وسیله گرمایش نیزباشند.مهمترین مزیت سیستم های VAVدارای پایانه این است که قادراست نیازهای آسایش مناطق مختلف را در یک ساختمان بدون گرمایش وسرمایش همزمان،برآورده کنند. سیستم های VAV دارای دو نوع وابسته به فشار و مستقل از فشارهستند. اولین ترمینالهای VAV وابسته بهفشار بودندکه هیچ گونه وسیله ای برای محدود کردن مقدار هوای تغذیه نداشتند. درسیستم های وابسته به فشار، حجمهوای وارد شده به وسیله ترمینال خروجی دریک منطقه، بسته به فشار استاتیک در کانال هوای اولیه تغییر می کند. دمپر هوای اولیه در ترمینال خروجی به وسیله یک ترموستاتدر فضا کنترل می شود. با وجود این، جریان هوا از میان دمپرها مطابق با فشاراستاتیک در کانال اصلی تغییر می کند. ترمینالهای خروجی که نزدیک فن تغذیه هستند،هوای اولیه خیلی زیادی تغذیه می کنند. ترمینالهای خروجی که خیلی از فن تغذیه،دورتر هستند، هوای اولیه را به اندازه کافی تامین نمی کند. ترمینالهای خروجی مستقل از فشار،وسیله های حساس به جریانی دارند که دبی هوا را از میان جعبه محدود می کنند. همچنینآن ها می توانند بیشترین و کمترین جریان هوا را که ممکن است تغذیه شود کنترل کنند.بنابراین، مستقل از فشار استاتیک در کانال هوای اولیه می باشند. تقریبا همه دستگاههای تهویه مطبوعی که در حال حاضر نصب و یا نوسازی می شوند، ترمینال خروجی مستقل ازفشاردارند. سیستم های مستقل از فشار می توانند متعادل شوند و دبی جریان تصحیح شدههوا را از هر یک از ترمینالهای خروجی خارج سازند. فن دور متغییر با توجه به این که هر ترمینال خروجی،به صورت مستقل حجم هوای اولیه را تنظیم می کند، حجم هوای اولیه ارسال شده بهوسیله سیستم تهویه مرکزی، مطابق با نیاز ترمینال خروجی در سیستم، تغییر می کند.این بدان معناست که باید خروجی فن تغذیه در واحد هوارسان مرکزی تغییر کند تانیازهای همه ترمینالهای خروجی تامین شود. اگر دمپرهای هوای اولیه بیشتر ترمینالهایخروجی، به طور کامل باز باشند، دبی موردنیاز برای برای همه سیستم ها، بالا خواهدرفت. اگر بیشتر دمپرهای ترمینالهای خروجی، بسته باشد دبی مورد نیاز برای سیستمخیلی پایین تر می شود. در بسیاری از سیستم های جدید دور فن تغذیه مرکزی بوسیلهسیستم کنترل تنظیم می شود تا تقاضاهای متغییر سیستم را پاسخ دهد. حسگر فشار درکانال هوای اولیه یک سیگنال به واحد کنترل کننده می فرستد که سرعت فن را برای ثابتنگه داشتن فشار استاتیک در کانال هوای اولیه،تنظیم کند. سیستم های کنترلیVAV سیسم های کنترل دیجیتالی،عملکردسیستمVAVرابسیاربهبود می دهند. کنترل های دیجیتالی، دقیق تر هستند و همچنین می توانندکارکردهای یپیچیده تری را مدیریت نمایند. به علاوه،کنترل کننده های دیجیتالی،اطلاعات را به یک واحد پردازش مرکزی وارد می کنند. واحد پردازش مرکزی یک رایانهاست که گزارشاتی را برای تحلیل عملکرد سیستم، ارایه می نماید. واحد پردازش مرکزی همچنین می تواند برای تغییر پارامتر های سیستم به وسیله کنترل از راه دور به کاررود. به طور کلی سیستم های VAVبه وسیله سیستم های کنترل دیجیتالی و یا نیوماتیک می توانندکنترلشوند. سیستم های دیجیتالی، سیستم هایکنترل شونده با رایانه هستند که از سیگنال های دیجیتالی استفاده می کنند ولی سیستمهای نیوماتیکی از سیگنال های فشار هوای متغییر استفاده می کنند. در حال حاضر،بیشترسیستم هایVAV به وسیلهسیستم های دیجیتنالی،کنترل می شوند. از مزایای سیسیتم های دیجیتالی می توان بهموارد زیر اشاره کرد: -عدم نیاز به کالیبراسیون دایم. -توانایی انجام عملکردهای پیچیده. - دستور گرفتن از یک رایانه اصلی. -توانایی انتقال اطلاعاتی مثل وضعیت دمپرها، دمای اتاق، مقدار هوایتغذیه و دمای هوای تغذیه به رایانه اصلی. مشخصاتVAV TERMINALهایساخت موسسه فنی شاهرخی: مزایا: 1- کنترل دبیبه صورت الکترونیکی. 2- دقت بالادر کنترل دبی ( دقت گردد که کلیه اصول ترمودینامیکی در خصوص طراحی کانال و ساخت آنلحاظ شده باشد.) 3- رنج فشاراختلافی از 20 تا 1000 پاسکال. 4- مناسب برایجریانات غیر متلاطم. 5- کارکردمستقل از جهت و موقعت نصب. 6- نشتی بسیارپایین پره های دمپر در حالت کاملا بسته. 7- بدون نیازبه تعمیر و نگهداری در خصوص قطعات مکانیکی. 8- دمای کارکرد بین 10 تا 50 درجه سانتیگراد 9-دمایانبارش -20 تا +80 درجه سانتی گراد. 10-بدنه کاملا آب بند بدون نشتی. محدودیت ها: سیستم فیلتراسیون معمول درسیستهای تهویه مطبوع ، امکان استفاده از VAV TERMINAL ها رابدون فیلتراسیون داخلی اضافه فراهم می آورد ولی در خصوص مواردی که آلودگی هایزیادی در فضا از نظر ذررات معلق و یا آلودگی های خطرناک وجود دارد می بایستی ازسیستم فیلتراسیون اضافی با قابلیت مناسب جهت حذف آلاینده ها استفاده نمود. مشخصات اختصاصی: VAV BOX های ساخت این موسسه، از ورق گالوانیزه ساختهمی شوند و دارای کلکتور های فشار طراحی شده برای دریافت فشار دینامیک و استاتیک درنقاط مناسب می باشند. دمپر های دوجداره آلومینیومی در نوع 7و8 این VAV Terminal ها ،امکان کنترل دبی را با کمترین کارکرد اکچویتور مربوطه فراهم می آورد ضمن اینکه جنسپره ها و اتصالات امکان زنگ زدگی و سفت شدن مفاصل چرخش را به حداقل می رساند. کنترلر های فشرده این ترمینالهاضمن اینکه از معتبر ترین سازندگان دنیا تهیه می شوند به صورت منحصر به فرد کالیبرهشده و پس از نصب بر روی ترمینالها ، نمودارهای دبی-فشار آنها کنترل می شود و نتایجتست آن به صورت گزارش کارکرد و کالیبراسیون ارائه می گردد. صداگیر های این موسسه در دونوعدو جداره و تک جداره ساخته می شوند. دستور العمل کد گذاری: SQVAVI Square : SQ VAV: Variable air volume terminal I :nsulatedI -: without insulation ROVAVI: دوجداره ترمینال حجم متغیر با عایق آکوستیک ROVAV : ترمینال حجم متغیر تک جداره بدون عایق آکوستیک مشخصات فنی: ترمینالهای حجم متغیر این موسسهبا استفاده از ورق گالوانیزه 0.7 میلیمتر ساخته می شوند. جمع کننده های فشارمربوطه با توجه به سطح مورد نظر با مش بندی مناسب انتخاب می شوند. جنس دمپر مربوطهاز پروفیل آلومینیوم به صورت دو جداره به ضخامت 1.25 میلیمتر و از نوع چرخ دنده ای با نوار هوابندی مربوطه می باشد. کلیه اتصالات و سطوح داخلی کاملا هوابنداست . اتصال ترمینالهای حجم متغیر به وسیله فلنچ 4 سانتی متری دو طرف ترمینال بهکانال مربوطه صورت می گیرد . جنس فلنچ ها از ورق گالوانیزه می باشد. موتورکنترلر های مناسب جهت سایز مورد درخواست ترمینالهای حجم متغیر از تولید کنندگانمعتبر و با توجه به نیازهای فنی پروژه انتخاب می شوند . کلیه دستگاهها به صورتمجزا در کارخانه این موسسه تست عملکرد می شوند و عملیات کالیبراسیون بر روی آنهاانجام می شود.