بازرسی فنی جرثقیل سقفی و دروازه ای

شرکت PHQ مطابق با الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی و همچنینالزامات مشخص شده در سیستم های مدیریت از جمله HSE-MS و OHSAS 18001:2007 با مجوز از سازمان ملی استاندارد به شماره 422 naciآمادگی بازرسی فنی و صدور گواهی سلامت برای جرثقیل های سقفی دروازه ای را دارا می باشد. خدمات ارایه شده توسط شرکت هیرسا کیفیت پاسارگاد: قبل از شروع کار با جرثقیل، اپراتور باید بازرسی های قبل از کار را مطابق با چک لیست های بازرسی روزانه انجام دهد. در شرایط خاص لازم است که اپراتور از مکانیک جرثقیل یاری بگیرد. بدیهی است که میزان سوخت، روغن و مایع خنک کننده نیز باید کنترل شود. هنگامی که جرثقیل برای اولین بار روشن می شود، اپراتور باید به مدت 5 دقیقه با آن کار نکند و آن را حرکت ندهد. سپس همه کنترل ها، ترمزها، ابزارها و اسباب های ایمنی برای اطمینان از عملکرد درستشان کنترل شوند.در آغاز هر شیفت کاری، اپراتور جرثقیل یا دیگر افراد که دارای صلاحیت کافی می باشند مانند مکانیک جرثقیل، بایستی کنترل ها و بازرسی های عادی را انجام دهند.اپراتور جرثقیل بایستی هرگونه خرابی و آسیب دیدگی مشاهده شده را به مکانیک جرثقیل اطلاع دهد تا نسبت به رفع آن اقدام کند. در صورتی که مکانیک قادر نباشد مشکل موجود را حل کند بایستی از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرد. اگر عملیات باربرداری در یک محوطه لوله کشی شده یا مشابه آن انجام شود، بایستی اقدامات خاص اضافی صورت بگیرد برای نمونه زمین بایستی محکم باشد و چنانچه به اندازه کافی محکم نبوده و سست باشد، بایستی برای استقرار جکها، در محوطه خاصی از زمین با روشهای موجود (مثلا استفاده از تراورس) استحکام مناسب ایجاد نمود.اپراتور جرثقیل بایستی همچنین اطمینان حاصل کند که هیچ گونه احتمال سست و خالی شدن زمین بدلیل وجود آبراه ها، لوله های گاز یا لوله های آب وجود نداشته باشد چراکه ممکن است ایجاد خطر کند. هنگام کارکردن نزدیک لبه های حفره ها، اسکله یا بارانداز بایستی دقت ویژه و مخصوص مبذول داشت.اگر جرثقیل در محیط های تونلی یا مشابه آن با سقف های بسته مستقر شده باشد، اپراتور باید به تجهیزات بالای سر خود از جمله کابلهای برق که ممکن است خطر ساز باشند، توجه کافی داشته باشد و حداقل فاصله پیشنهاد شده را تا سقف رعایت کند. در صورتی که جرثقیل در یک محیط سربسته کار می کند، بایستی مسیر حرکت آن کاملا جدا و مشخص گردد. توجه داشته باشید که کابلهای برق در اثر وزش باد می توانند بچرخند و ولتاژهای بالا در شکاف های عمیق می توانند ایجاد قوس الکتریکی نمایند.نه تنها جرثقیل ها نباید با کابلهای بالای سر خود تماس داشته باشند، بلکه بایستی دقت نمود که به جرثقیل های مجاور خود نیز برخورد نکنند.شرایط خوب و ایده آل این است که اپراتور جرثقیل در هر زمان قادر باشد بار را ببیند، ولی این امر همیشه ممکن نیست و اپراتور معمولا نیاز خواهد داشت که کسی وی را راهنمایی کرده و وضعیت موجود را به وی اعلام کند، که در بعضی مواقع در صورت نبودن چنین شخصی همان کسی که بار را می بندد این کار را انجام می دهد. در پایان، اپراتور بایستی دقت زیادی را هنگام عملیات کاری جرثقیل و پایین یا بالا بردن بار، داشته باشد.

توضیحات

شرکت PHQ مطابق با الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی و همچنینالزامات مشخص شده در سیستم های مدیریت از جمله HSE-MS و OHSAS 18001:2007 با مجوز از سازمان ملی استاندارد به شماره 422 naciآمادگی بازرسی فنی و صدور گواهی سلامت برای جرثقیل های سقفی دروازه ای را دارا می باشد. خدمات ارایه شده توسط شرکت هیرسا کیفیت پاسارگاد: قبل از شروع کار با جرثقیل، اپراتور باید بازرسی های قبل از کار را مطابق با چک لیست های بازرسی روزانه انجام دهد. در شرایط خاص لازم است که اپراتور از مکانیک جرثقیل یاری بگیرد. بدیهی است که میزان سوخت، روغن و مایع خنک کننده نیز باید کنترل شود. هنگامی که جرثقیل برای اولین بار روشن می شود، اپراتور باید به مدت 5 دقیقه با آن کار نکند و آن را حرکت ندهد. سپس همه کنترل ها، ترمزها، ابزارها و اسباب های ایمنی برای اطمینان از عملکرد درستشان کنترل شوند.در آغاز هر شیفت کاری، اپراتور جرثقیل یا دیگر افراد که دارای صلاحیت کافی می باشند مانند مکانیک جرثقیل، بایستی کنترل ها و بازرسی های عادی را انجام دهند.اپراتور جرثقیل بایستی هرگونه خرابی و آسیب دیدگی مشاهده شده را به مکانیک جرثقیل اطلاع دهد تا نسبت به رفع آن اقدام کند. در صورتی که مکانیک قادر نباشد مشکل موجود را حل کند بایستی از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرد. اگر عملیات باربرداری در یک محوطه لوله کشی شده یا مشابه آن انجام شود، بایستی اقدامات خاص اضافی صورت بگیرد برای نمونه زمین بایستی محکم باشد و چنانچه به اندازه کافی محکم نبوده و سست باشد، بایستی برای استقرار جکها، در محوطه خاصی از زمین با روشهای موجود (مثلا استفاده از تراورس) استحکام مناسب ایجاد نمود.اپراتور جرثقیل بایستی همچنین اطمینان حاصل کند که هیچ گونه احتمال سست و خالی شدن زمین بدلیل وجود آبراه ها، لوله های گاز یا لوله های آب وجود نداشته باشد چراکه ممکن است ایجاد خطر کند. هنگام کارکردن نزدیک لبه های حفره ها، اسکله یا بارانداز بایستی دقت ویژه و مخصوص مبذول داشت.اگر جرثقیل در محیط های تونلی یا مشابه آن با سقف های بسته مستقر شده باشد، اپراتور باید به تجهیزات بالای سر خود از جمله کابلهای برق که ممکن است خطر ساز باشند، توجه کافی داشته باشد و حداقل فاصله پیشنهاد شده را تا سقف رعایت کند. در صورتی که جرثقیل در یک محیط سربسته کار می کند، بایستی مسیر حرکت آن کاملا جدا و مشخص گردد. توجه داشته باشید که کابلهای برق در اثر وزش باد می توانند بچرخند و ولتاژهای بالا در شکاف های عمیق می توانند ایجاد قوس الکتریکی نمایند.نه تنها جرثقیل ها نباید با کابلهای بالای سر خود تماس داشته باشند، بلکه بایستی دقت نمود که به جرثقیل های مجاور خود نیز برخورد نکنند.شرایط خوب و ایده آل این است که اپراتور جرثقیل در هر زمان قادر باشد بار را ببیند، ولی این امر همیشه ممکن نیست و اپراتور معمولا نیاز خواهد داشت که کسی وی را راهنمایی کرده و وضعیت موجود را به وی اعلام کند، که در بعضی مواقع در صورت نبودن چنین شخصی همان کسی که بار را می بندد این کار را انجام می دهد. در پایان، اپراتور بایستی دقت زیادی را هنگام عملیات کاری جرثقیل و پایین یا بالا بردن بار، داشته باشد.