بازی فکری عجایب هفتگانه دوئل (7wonders Duel)

در بازی 7wonders duel، هر بازیکن، رهبری تمدّنی را بر عهده گرفته و ساختمان‌هایی را بنا کرده و شگفتی‌هایی را خلق خواهد کرد. ساختمان‌ها و شگفتی‌هایی که یک بازیکن می‌سازد، روی‌هم‌رفته، شهر نامیده می‌شوند. هر بازی، در 3 دوره برگزار شده و برای هر دوره، از یکی‌از 3 دسته کارت موجود (ابتدا، کارت‌های دوره‌ی اوّل، سپس کارت‌های دوره‌ی دوّم و در پایان، کارت‌های دوره‌ی سوّم) استفاده می‌شود. هر کارت، نماد یک ساختمان است. همه‌ی دوره‌ها به یک شکل بازی می‌شوند و در آن‌ها، هر بازیکن، شانس بازی با تقریباً 10 کارت و به دست آوردن سکّه، تقویت ارتش، افزایش اکتشافات علمی و گسترش دادن شهر خود را دارد. در 7 Wonders: Duel، 3 روش برای رسیدن به پیروزی وجود دارد: چیرگی نظامی مطلق، چیرگی علمی مطلق و پیروزی مدنی. چیرگی نظامی مطلق و چیرگی علمی مطلق می‌توانند در هر لحظه از بازی، اتفاق افتاده و بازی را بلافاصله خاتمه دهند. پس‌از پایان دوره‌ی سوّم، اگر هیچ بازیکنی به چیرگی مطلق -نظامی یا علمی- نرسیده باشد، مجموع امتیازات بازیکنان محاسبه شده و بازیکنی که بیش‌ترین امتیاز را داشته باشد، به‌عنوان برنده اعلام می‌شود.

توضیحات

در بازی 7wonders duel، هر بازیکن، رهبری تمدّنی را بر عهده گرفته و ساختمان‌هایی را بنا کرده و شگفتی‌هایی را خلق خواهد کرد. ساختمان‌ها و شگفتی‌هایی که یک بازیکن می‌سازد، روی‌هم‌رفته، شهر نامیده می‌شوند. هر بازی، در 3 دوره برگزار شده و برای هر دوره، از یکی‌از 3 دسته کارت موجود (ابتدا، کارت‌های دوره‌ی اوّل، سپس کارت‌های دوره‌ی دوّم و در پایان، کارت‌های دوره‌ی سوّم) استفاده می‌شود. هر کارت، نماد یک ساختمان است. همه‌ی دوره‌ها به یک شکل بازی می‌شوند و در آن‌ها، هر بازیکن، شانس بازی با تقریباً 10 کارت و به دست آوردن سکّه، تقویت ارتش، افزایش اکتشافات علمی و گسترش دادن شهر خود را دارد. در 7 Wonders: Duel، 3 روش برای رسیدن به پیروزی وجود دارد: چیرگی نظامی مطلق، چیرگی علمی مطلق و پیروزی مدنی. چیرگی نظامی مطلق و چیرگی علمی مطلق می‌توانند در هر لحظه از بازی، اتفاق افتاده و بازی را بلافاصله خاتمه دهند. پس‌از پایان دوره‌ی سوّم، اگر هیچ بازیکنی به چیرگی مطلق -نظامی یا علمی- نرسیده باشد، مجموع امتیازات بازیکنان محاسبه شده و بازیکنی که بیش‌ترین امتیاز را داشته باشد، به‌عنوان برنده اعلام می‌شود.