اداره کل ریز کامپیوتر و ماشینهای اداری سالهای متمادی بعنوان یکی از واحدهای داخلی شرکت داده پردازی ایران مسئولیت تولید,توزیع و فروش و خدمات پس از فروش ریز کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن را در سراسر کشور بر عهده داشت . با توجه به سرعت فوق العاده زیاد تغییرات در تکنولوژی تجهیزات IT و افزایش چشمگیر تقاضا در بازار ایران برای استفاده از این تکنولوژی و لزوم افزایش انعطاف پذیری و سرعت در تصمیم گیری و همچنین پاسخگویی مناسب به نیازهای مشتریان شرکت داده پردازی ایران را بر آن داشت تا با عنایت به سابقه بیش از 50 ساله خوددر بازار IT کشور و حفظ خوشنامی خود در ارائه خدمات با کیفیت ,نسبت به تفکیک حوزه های سازمانی داخلی خود به شرکتهای مستقل اقدام نماید.در همین راستا شرکت توسعه ریز کامپیوتر ایران به عنوان اولین شرکت مستقل که صد در صد سهام آن متعلق به شرکت داده پردازی ایران می باشد از سال 1381 فعالیت جدی خود را جهت تأمین نیازهای مشتریان شرکت داده پردازی ایران در زمینه ریز کامپیوتر و تجهیزات جانبی با استفاده از نیروهای اداره کل ریز کامپیوتر و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز از طریق استخدام کارشناسان با تجربه و واجد شرایط آغاز نمود.فعالیتهای این شرکت در بخشهای تولیدو فروش و خدمات پس از فروش توسط واحدهای زیر ارائه میشود: تولید رایانه و سخت افزارهای جانبی تولید رایانه و تجهیزات جانبی از سال 1369 در شرکت داده پردازی ایران آغاز گردید. با توجه به افزایش تنوع وحجم تولید در زمینه رایانه های شخصی (PC), مانیتور,صفحه کلید,Mouse,Power Caseو...و لزوم حفظ وافزایش کیفیت محصولات تولیدی,شرکت اقدام به استقرار نظام کیفیت و دریافت گواهینامه ایزو 9001جهت تولیدات خود نمود. همزمان با انتقال فعالیت ربز کامپیوتر از شرکت داده پردازی ایران کلیه تجهیزات ,پرسنل,استانداردها و روشهای اجرائی مورد استفاده در خط تولید آن شرکت نیز با حفظ شرایط و کیفیت قبلی به شرکت توسعه ریز کامپیوتر ایران انتقال یافت و در حال حاضر نیز شرکت با رعایت اصول تدوین شده در نظام کیفیت خود با استفاده از نیروی مجرب و آموزش دیده در بخش تولید با قاطعیت اعتقاد دارد که تجهیزات تولیدی این شرکت از نظر کیفیت در داخل کشور بی رقیب میباشد. پرسنل این شرکت بر اساس خط مشی کیفیت شرکت به اصول زیر اعتقاد دارند: کسب تجربه,یادگیری و تلاش مستمر در جهت تداوم فرهنگ کیفیت یک باید است. همه می بایست بیاموزیم که: کارها را از همان ابتدا _نه فقط یک یا چند بار_که همیشه درست انجام دهیم. بازاریابی و فروش تیم بازاریابی و فروش شرکت با ترکیبی از پرسنل با تجربه و قدیمی شرکت داده پردازی ایران و فارغ التحصیلان جوان و فعال رشته های مرتبط از دانشگاههای معتبر,مسئولیت پاسخگوئی سریع و مناسب به مشتریان و تشخیص نیاز و ارائه مشاوره به آنها جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز در مراحل خرید,گارانتی و خدمات پس از فروش را بر عهده دارند.این گروه از کارشناسان شرکت ضمن ارتباط متقابل با مشتریان و بخشهای فنی و تخصصی داخل شرکت از جمله تولید,تحقیق و توسعه,تضمین کیفیت و مهندسی مشتریان نسبت به انتقال آخرین اطلاعات و تغییرات تکنولوژی به مشتریان اقدام وپیشنهادات لازم جهت بروزرسانی تجهیزات رایانه ای را به ایشان ارائه می نمایند. مدیریت مهندسی مشتریان سالها تجربه در ارائه خدمات تعمیر و نگهداری تجهیزات مشتریان بزرگی همچون بانکها,سازمانها و شرکتهای دولتی ودیگر خریداران محصولات و خدمات پس از فروش شرکت با استفاده از نیروهای متخصص و بکارگیری نیروهای جوان و آموزش دیده با برنامه ریزی مناسب و تجهیز انبارهای خود با قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز نسبت به ارائه سرویس به مشتریان در حداقل زمان ممکن و با حداکثر کیفیت در سراسر کشور اقدام نماید. استقرار نیروهای مقیم در برخی استانها و استفاده از شرکتهای قوی در ارائه خدمات پس از فروش در دیگر استانهای کشور و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز جهت کلیه نیروهای مقیم و نمایندگان تعمیراتی باعث رضایت کامل مشتریان از خدمات ارائه شده توسط این شرکت گردیده است .این شرکت برای نخستین بار در ایران اقدام به نصب و راه اندازی نرم افزار خدمات پشتیبانی تحت Web جهت ثبت اطلاعات مربوط به تجهیزات تحت قراردادهای پشتیبانی نموده است. این سیستم علاوه بر امکان ارسال پیغامهای خرابی تجهیزات توسط کاربران و پیگیری مراحل مختلف انجام درخواست از طریقاینترنت, گزارشهای جامع و کاملی را در مورد وضعیت تجهیزات تحت پوشش به مدیران سازمانها و شرکتهای طرف قرارداد ارائه می نماید. فروشهای عمومی و نمایندگیها این بخش از شرکت آمادگی دارد تا از طریق انعقاد قرارداد با فروشگاههای زنجیره ای و تعاونیهای مصرف ادارات و سازمانها نسبت به ارائه و فروش تجهیزات کامپیوتری به اعضاء و خریداران تعاونی ها و فروشگاههای مذکور با کیفیت و قیمت مناسب اقدام نماید. در حال حاضر این شرکت دارای قرارداد فروش عمومی با شرکت فروشگاههای اتکاء درتهران و چند استان کشور و همچنین چند تعاونی بزرگ در سطح شهر تهران می باشد. تحقیق,توسعه و تضمین کیفیت کارشناسان فنی و با تجربه این بخش مسئولیت بررسی کیفیت قطعات و تجهیزات خریداری شده توسط شرکت قبل از ورود به انبار و همچنین کنترل کیفیت محصولات تولیدی شرکت را بر عهده دارند.با توجه به استانداردهای تعریف شده برای این بخش و رعایت دقیق و کامل آن توسط کارشناسان ذیربط ,اعتماد به کیفیت محصولات ارائه شده توسط شرکت بصورت کامل ایجاد گردیده است.از دیگر وظایف این بخش بررسی تغییرات تکنولوژی و مقایسه محصولات مختلف و پیشنهاد محصول مناسب جهت ارائه به مشتریان شرکت از طریق تهیه آمار و گزارشهای فنی و مقایسه ای می باشد. پیگیری نظرات مشتریان و ارزیابی عملکرد شرکت این بخش از شرکت مستقیما تحت نظر مدیر عامل مشغول به کار بوده و مسئولیت پیگیری شکایات و نظرات اعلام شده توسط مشتریان را بر عهده داشته و تا زمان حصول نتیجه و جلب رضایت مشتری و اطمینان از عدم بروز مجدد موارد اعلام شده ,پیگیریهای خود را ادامه داده و گزارش اقدامات انجام شده را به مدیریت شرکت ارائه می نماید.همچنین به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه,واحد مذکور از طریق مراجعه مستقیم به محل مشتری و یا ارسال پرسشنامه نسبت به جمع آوری نظرات مشتریان در زمینه نحوه ارائه سرویس اقدام و پیشنهادهای اصلاحی لازم را جهت بهبود وضعیت ارائه سرویسهاو خدمات شرکت به مدیریت های ذیربط ارائه می نماید.

محصولات فروشنده