در سال 1330 هجری شمسی دو دهنه مغازه در خیابان خیام جنب بازار بزرگ تهران فعالیت خود را در زمینه فروش کفش آغاز کرد. در همان سال شرکتی با نام « شرکت تجارتی استاندارد » در محل فوق به ثبت رسید که با قراردادن یک دستگاه ماشین « گالش زنی » شالوده تولید کفش ماشینی در خاورمیانه ریخته شد و تا سال 1339 دامنه فعالیت تولید کفش در انواع مختلف با الحاق مکانهایی در جوار مغازه های فوق الذکر گسترش یافت و محصولات خود را با نام « کفش ملی » به بازار عرضه نمود. طی دهه 1340 و تا اوایل دهه 1350 شرکتهای متعددی در زمینه های تخصصی وابسته به تولید چرم و کفش و سایر اقلام مرتبط ، همچنین توزیع و فروش محصولات یکی پس از دیگری متولد و آغاز به کار کـردند و خانـواده بزرگــی به نام « گروه صنعتی ملی » را ایجاد کردند . رشد و ترقی گروه صنعتی ملی به حدی بود که در مدت کوتاهی به بزرگترین تولید کننده کفش ماشینی در خاورمیانه مبدل شد و محصولات آن نه تنها در بازارهای ایران بلکه در اقصی نقاط جهان صادر شد. طی سالهای دهه 1360 بر اثر بروز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تحریم اقتصادی ، گروه صنعتی ملی تا حدود بسیاری از رشد و بالندگی باز ایستاد و در گردونه رقابت نتوانست جایگاه همیشگی خود را حفظ نماید . اما اینک با بکارگیری ابزارهای مدیریت نوین و تلاش در راستای احیای توانمندسازی ، گروه صنعتی ملی با طرح چشم اندازی جدید و اتخاذ استراتژی دستیابی به مزیت های رقابتی بازارهای جهانی ، روش تولید غیر متمرکز را برگزیده است.