شرکت مهندسین مشاور آباندیشان آذر در سال 1380 و با شماره ثبت 12356 به مرکزیت استان آذربایجانشرقی با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه نظارتی و مطالعاتی : • شبکه های آبیاری و زهکشی • گردشگری و توریسم • کشاورزی و منابع طبیعی • برنامهریزی و خدمات اقتصادی • تعادل بخشی منابع آبهای زیر زمینی • آبخیزداری و آبخوانداری • آمایش سرزمین و برنامهریزی منطقهای • نقشهبرداری و سیستمهای اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) تاسیس و شروع به فعالیت نموده است. در طول سالهای اخیر ضمن کسب تجربیات با ارزش در حوزههای مختلف کاری موفق به گسترش زمینههای فعالیتی و کسب رتبههای مربوطه از سازمان مدیریت و برنامهریزی گردید. این شرکت با مدیریت کیفی و تخصصی خود و جذب کارشناسان مجرب در حوزههای مختلف مطالعاتی طرحهای متعددی را در سطح ملی و منطقهای در دست انجام دارد. از مهمترین شاخصههای مدیریتی این شرکت اعتقاد به وجود سیستم مدیریتی استاندارد جهت ارائه خدمات مهندسی عالی و سیستم مدیریتی پروژه میباشد که برای نیل به این هدف شرکت مهندسین مشاور آباندیشان آذر موفق به عضویت در جامعه مهندسان مشاور کشور شده و متعاقب آن در سال 1385 موفق به دریافت گواهینامه ISO : 10006 / 2003 مدیریت کنترل پروژه شده است. در سال 1386 ارزیابی و بررسی شاخصهای سیستم مدیریت کیفیت در شرکت مهندسین مشاور آباندیشان آذر نشان داده است که ارائه کار در زمان تعهد شده و با کیفیت بالا در زمره بالاترین ضرورتها در فرآیند خدمات مهندسی شرکت محسوب میشود. ارزیابی فوق گویای این مطلب است که مدیریت پروژه به معنی عام و اجرای همه فرآیندهای آن به معنی خاص ریشههای اصلی کارفرمایان و ذینفعان پروژهها است. شرکت مهندسین مشاور آباندیشان آذر در راستای دستیابی به خواستههای بالاتر مشتریان و تحول بهبود مستمر سازمان، خط مشی کیفیت خود را به شرح ذیل اعلام میدارد : • دستیابی به رضایت کارفرما (مشتری) از طریق شناخت انتظارات دقیقتر و بالاتر کارفرما (مشتری). • توسعه منابع انسانی سازمان از طریق ایجاد سازمان فراگیر Learning org. و ایجاد بستر جهت مشارکت پرسنل. • بهبود مداوم در فرآیندهای سازمان. در این راستا مدیریـت شرکت خود را متـعهد به پیادهسـازی و اجرای نظام مدیریت کیفیت طبق استاندارد ISO : 9001 ویرایش 2000 نموده و بمنظور تحول در بهبود مستمر کلیه کارکنان و مسئولین شرکت موظف به اجرای بندبند این نظام و درک صحیح این خط مشی میباشند. این شرکت با اعتقاد به اینکه لازمه تحول در بهبود مستمر سازمان مستلزم اصل اقدام پیشگیرانه به جای اصلاحی میباشد این نظام را در فواصل زمانی مستمر مورد ارزیابی قرار داده و حصول اطمینان از اثربخشی آن را دنبال میکند. با گذشت 4 سال از صدور گواهینامه مدیریت کیفیت ISO:9001/2000 با ارزیابی و بهبود شاخص های لازم این گواهی با ویرایش 2008 در سال 1389 توسط شرکت URS مجدداً تمدید گردید.