توجه به امر تحقیق و اهتمام در انجام مطالعات راهبردی، بدون شک منـافع اجـرایی و اقـتصادی فـراوانی دارد . اتخاذ تصـمیــمات حـساب شــده، دارا بودن نـقشـه راه دقـیـق (Accurate road map)، عملکرد نمونه و حل بهینه مسایل پیش رو به شکل مـدبرانه، نیاز به تحقیـقات و مطـالـعات بنیادی و کاربردی دارد که واحد تحقیقات راهـبردی شـرکت اُوان ایـن مهـم را بر عـهده دارد.

امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی آن یعنی معرفی و فـروش محـصول در نظر آورد، بلکه بـاید به مفـهوم نوین آن یعنی بر آوردن نیاز های مشتری، توجه کرد. واحـد بازاریابی با بـررسی و شـاخص گـذاری بر مـیزان رضـایت و نـوع نیـازهـای مشتریان بالقوه و بالفعل، مسیری را طـی می کند که اهداف عالی بازاریابی نوین تحقق پذیرد و در نتیجه کارآمدی آن، فروش روان و آسان محصول یا پروژه صورت گیرد.

آشنایی با انواع معماری بومی و فرا مرزی، در انواع سنتی و مدرن و برقراری ارتباط با محیط ساکنان و مخاطبان طرح های اجرایی، موجب می شود طراحی فضاها و اماکن به شـیوه ای آرمانی و روح افزا صورت گیرد. واحد طراحی ومعماری شرکت اُوان در عیـن آشنایی با انـواع سبـک های رایج و جـالب توجه، خــلاقیت و ابتـکار را سرآمد فــعالیت خود قـرار مـی دهد.

بهره گیری از دانش آموختگان بر جسته و مجرب علوم مهندسی(عمران،مکانیک و برق) واحد فنی مهندسی را از پشتوانه ارزشمند علمی و تجربی برخوردار سـاخته است. این واحد با روحیه کار جمعی و تعاملی هـمساز با سایر واحدها یکی از مؤثرترین نقش هایی اجرایی را ایفا می کند.

واژه مـهندسی به پـدیده های مـبتنی بر آمـار ، اعـداد ، ارقـام و محاسبات دقیق اطلاق می گردد. به علاوه عمل فـروش نیاز مند آن است که بتـوانیم آینده را پیـش بینی کـنیم ، رقبا را شنـاسایی کنـیم و نیاز های مشتریان را به خوبی پاسخ گوییم . با آنکه فروش ، بخش پایانی عـملیات بازاریابی است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلند مدت با مشتریان است. در شکل گیری این رابطه، به نحوی که منجر به پیوند دایمی با مشتریان بشود، مهندسی تمامی فرآیند ها ضـروری است .

با شناسایی خواسته ها و تمایلات مخاطبان ، واحد تبلیغات توانسته با انواع طرح ها و برنامه های تبلیغاتی کوتاه و بلند مدت، جاذبه و تقاضای خـدمات مورد ارائه را افـزایش دهد. عـلاوه بر این، طراحی بخش استاتیک وب سایت های راه اندازی شده و در مجموع فروش الکترونیک را واحد تبلیغات عهده دار می باشد. به صورت کلی واحد تبلیغات وظیفه پشتیبانی از پروژه های در دست اقدام را به عهده دارد.

نظارت بر پیشرفت زمانی، مالی و کیفی پروژه ها و به دست آوردن انحراف، ریشه یابی کـردن دلایـل و تـلاش در جهت از بین بـردن آنـها بر عـهده این واحد می باشد. در ضمن حفظ مسیر پروژه ها برای دستیابی به تعادل اقتـصادی مـوجـه بین سه عـامل هزینه، زمـان و کیفیت در حین پیشروی از دیـگر وظایف واحد کنترل پروژه است.