شرکت پایانه های نفتی ایران سازمانی است عملیاتی، تخصصی و حرفه ای که در حوزه های ذخیره سازی، اندازه گیری ، ارایه ی خدمات آزمایشگاهی ،عملیات صادرات و واردات نفت خام ، مواد نفتی و میعانات گـازی وخدمات دریایی ، فعالیت می نماید و ماموریت اصلی آن پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گازکشور ، از طریق فرایند های عملیات دریافت، ذخیره سازی ، امتزاج ، اندازه گیری وسنجش کمی و کیفی ، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت ‌خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای(SWAP )، عملیات ‌پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره‌ی ارزش نفت و گازکشور و ایفای نقش شایسته درپایداری و انعطاف پذیری بهینه ی زنجیره ی تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی است .
از نظر مدیریت، تـــداوم تحویل محموله وتوسعه پایدار فعالیتهای شرکت به رضایت مشتریان، نشاط و سلامتی کارکنان به عنوان اصلی ترین سرمایه شرکت، حفظ محیط زیست و ایمنی خدمات ارائه شده وابسته است. ازایــن رو استقرار و بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت براساس نیازمندیهای مندرج در ویرایش چهارم استاندارد (ISO 9001: 2008) ، مـــدیــریـت زیست محیطـــی بر اســــــاس الـــزامات ویرایش دوم استـــــانـــدارد (ISO 14001:2004) و ایمنی وبهداشت شغلی بر اساس الزامات ویرایش دوم استاندارد (OHSAS 18001:2007) دردســــتور کــــار قـرار گرفته است.
لذا با ادغام سه سیستم مدیریت اشاره شده ، مدیریت ارشد خود را متعهد به موارد زیرمی داند:
- پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی.
- ارتقای مداوم کیفیت خدمات در راستای افزایش رضایت مشتریان
- انطباق با قوانین و مقررات حاکم بر فعالیتها و خدمات شرکت.
- کاهش هزینه های کیفیت نامطلوب ، (COST OF POOR QUALITY ) در راستای حفظ سرمایه ملی کشور .
- کاهش ضایعات.
- بهبود مستمر سیستم ها.
- ارائه خدمات با رعایت نکات ایمنی و بهداشت شغلی.
- پیشگیری از بیماری، جراحت و آسیب به کارکنان
از آنجا که استقرار مطلوب و حــفظ ونگهداری این سیسـتمها و در نهایت بهبود مستمرکلیه فعالیتهای سازمان بدون همکاری، همدلی و مشارکت همه کارکنان میسر نیست ، لذا از کلیه همکاران انتظار دارد که با درک مفاهیم منــدرج در این خط مشی از کلیه توانائــیهای خود برای تحقق اهداف مذکور استفاده نمایند.